Футуристичний «День музики» в ЛітМузеї

18 червня Харківський літературний музей стане музичною футуротериторією — це результат співпраці освітнього відділу ЛітМузею і організаторів фестивалю «День музики».

Починаючи з 14.00 запрошуємо всіх бажаючих перейти через міст «Мови футуристів» у сучасність — світ смайлів та інфографіки; створити за допомогою техноконструктора власні слова і тексти; послухати маніфести музикантів-футуристів; взяти участь у майстер-класі зі створення футуромузики з перформером шумового оформлення Юрієм Штайдою; відвідати майстер-клас з імпровізації з Генеком Томашком. І, зрештою, послухати джем-сейшен харківських музикантів на чавунних батареях.

 

Музична футуротериторія — спільна ідея співробітників ЛітМузею та організаторів фестивалю «День музики»: одні мають у самому розпалі ремонт опалювальної системи, іншим — життєво необхідний простір для проведення майстер-класу з імпровізації на музичних інструментах і джем-сейшену. Здавалося б, де зв’язок? У демонтованих чавунних батареях.

«У мене таке враження, що ніколи ще фестиваль і ремонт у приміщенні не були таким вдалим збігом у часі і просторі, — адже кому приносить задоволення демонтаж опалювальної системи у всьому приміщенні? Винятково божевільним співробітникам музею, які з усього, що відбувається, намагаються винести життєствердний досвід. Питання участі у фестивалі «День музики» не виникало. Треба було просто надати форму «футуротериторії» — і футуристичний рух початку ХХ століття прийшовся абсолютно доречно. Адже ЛітМузей у Харкові є нічим іншим, як уособленням  двадцятих-тридцятих років минулого століття», — говорить PR-менеджер Харківського літературного музею Лідія Калашникова.

Наповненням форми у визначених «координатах» займався освітній відділ Літературного музею — на майстер-класі з футуромузики літературознавець Ольга Черемська спільно з відвідувачами «збере» шумові ефекти в музичний твір. Допоможе Ользі в цьому перформер шумового оформлення Юрій Штайда.

«Відкриє Футуристичний День музики інтерактивна лекція, без неї ніяк, а відтак я перейду до творчості Франческо Партелло — італійського музыканта-футуриста, він окреслив засади, на котрих має будуватись футуристична музика. Наприклад, відмова від консерваторії та вчителів, навчатись самостійно, ніякої конкуренції, кожен митець проголошується вільно існуючим геніальним творцем музики. «Геніальні» мусили орієнтуватися на звуки науково-технічно прогресу початку ХХ століття: телеграфу, телефону, рев автомобілів і літаків. Також — на промислові шуми, звуки міста», — розповідає керівник освітнього відділу Ольга  Черемська.

Символом футуротериторії став футиристичний коник: «Детей всегда интересует, что внутри картонной лошади. После работы формалистов стали ясны внутренности бумажных коней и слонов. Если лошадь немного попортилась -- простите. С поэзией прошлого ругаться не приходится -- это наш учебный материал», — Володимир Маяковський, «Как делать стихи»

Гостей Футуристичного «Дня музики» в Літературному музеї запрошуємо на майстер-клас із імпровізації з Генеком Томашком. Музиканти розкажуть і покажуть, як випадкові звуки перетворити на музику. А дещо пізніше, о 18.00 — послухати джем-сейшен, у їх же виконанні, на чавунних батареях, демонтованих у ЛітМузеї.